Fortsätt till huvudinnehåll

Utmanar mig själv




Jag började på en kurs i höstas. Skrivarakademin.
Jag har en dröm om att skriva en bok. Eller flera.

Men tiden är begränsad. Jag har en hel del andra saker på gång. Som att driva ett par företag, aktiv inom företagarföreningen och en massa annat.

Så mitt skrivande vill inte riktigt komma igång. Upplägget har jag ganska klart men saknar rutinen. Idag under kursen kom jag på ett sätt som kanske skulle få mig att bli mera kreativ inom det här skrivandet.
I bloggform.

Så nu kommer jag att slänga in olika texter. Och jag tar gärna emot utmaningar. Vad vill du läsa?
Ge mig en rubrik eller ett ämne.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Att träna munlädret

Jag står och trampar bort dagens stress på crosstrainern. Framför mig finns en tv-skärm där det visas en intressant tv-serie. Jag försvinner in i handlingen och låter benen och armarna jobba på. Men så fastnar mina ögon på de två damerna framför mig, dels för att den enas huvud stör texten på skärmen.  De verkar har en intressant diskussion på gång. Tisslar och tasslar. A och B trampar på varsin crosstrainer. Efter en stund ser jag att dam B har stigit av sin crosstrainer, och ställt sig bredvid dam A och fortsätter diskussionen. Dam A trampar sakta vidare. Sakta. Bredvid mig sitter en yngre dam som cyklar. Eller nej, hon cyklar inte - hon använder cykeln som fåtölj. Sitter och läser en tidning. Under de 25 minuter som jag trampade på crosstrainer satt hon och läste sin tidning. Så kan man ju givetvis träna också. Sittmuskeln behöver kanske stretchas om hon stått hela dagen. En stund efter. Skall bli skönt att jobba lite med nack- och ryggmusklerna. I ögonvrån ser jag dam A s

En monolog

Trycket.   Trycket. Doften. Har inte hon tvättat sin rumpa alls? Oj nej, nu släppte hon en smygare igen. Jag blir galen på den här kvinnan. Fötterna slår hon hela tiden mot mina ben. Aj, förstår hon inte att det tar sjukt? Äntligen blir det kväll. Hon stiger upp från mig och plockar ihop sina saker. Huh, äntligen får jag lufta på mig. Andas frisk luft. Syre. Om ändå min städerska kom och torkade av mig. Jag känner fortfarande den fräna lukten från dagens sittare. Ny dag. Nu kommer kursdeltagarna in. Jag känner svetten porlar från mitt ben. Hoppas inte hon sätter på mig igen. Jag vill ha en renare rumpa idag. Helst en ung och väldoftande. Yes, lyckan är fullkomlig. En snygg dam har satt sig på mig. Och gott doftar hon också. Vilken härlig stjärt hon har. Tur att jag blev avtorkad i morse av städerskan. Jag slängde en tacksam tanke till Helga, min härliga städerska. Damen rör på sig ibland. Jag myser av välbehag. Hon är den finaste som suttit på mig. Jag känner mig hård. Oc